In Europe, some old American jukeboxes have a 230-to-120V transformer to run everything at 120V. Sometimes the preheat ballasts go bad, and creative solutions are applied to fix them because 120V preheat ballasts are not readily available in Europe. Here is a quote from a French jukebox enthusiast forum where someone claims you can get a 18/20W European fluorescent lamp working with Osram ST151 starters and 230V 65W choke ballasts operating on 120V.
Quote from leon : "Salut, encore une autre solution , dans la quelle on ne doit pas changer le cablage et le tout reste en 110 volt..
<br>Comme a été dit la lampe est pareille en 110 et 220, le ballast pour une lampe 18/20 watt = 60cm de long.. utiliser un ballast 65watt 220 volt cela marche très bien sur 110 volt. pour le starter utiliser un starter courant type OSRAM ST151... le vendeur au magasin te dirat que un autre starter est aussi bon , ne l'ecouter pas n'essaye pas de lui expliquer..insiste sur un starter type osram St151 si il en a pas chercher ailleurs...Moi pour mes juke-boxes je n'achète jamais des ballast chèrs sur 110 volt ni des starters spéciales.. Leon
<br>"
Here is the original topic on the jukebox forum.What do you think about this "conversion" ?